Τελευταία νέα

Η Ελληνική Εταιρεία
Γυναικών Πανεπιστημιακών (ΕΛ.Ε.ΓΥ.Π)
σας καλεί στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο...

Περισσότερες πληροφορίες...


 Μαθήματα - Νέα

 

Τμήμα: Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Τίτλος μαθήματος: Φύλο και Διαφήμιση
Διδάσκουσες: ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΜΑΡΘΑ, ΑΡΑΒΑΝΗ ΕΛΕΝΗ

Περιγραφή μαθήματος

Η διαφημιστική ρητορική και εικόνα έχει αποτελέσει ένα προνομιακό πεδίο διερεύνησης των κοινωνικών και συμβολικών αναπαραστάσεων των σχέσεων ανδρών-γυναικών και των ταυτοτήτων τους. Οι ιδεολογικές φορτίσεις στη μελέτη της διαφήμισης έχουν οδηγήσει συχνά σε υπερβολικούς και αμφιλεγόμενους ισχυρισμούς αναφορικά με την ικανότητα της να διαμορφώνει συνειδήσεις και κοινωνικές πρακτικές.

Το προτεινόμενο μάθημα συνδέει την άνοδο του διαφημιστικού επαγγέλματος με την πορεία ανάπτυξης των σύγχρονων βιομηχανικών και μεταβιομηχανικών κοινωνιών. Συζητείται η ανατροπή της ιεραρχικής κοινωνικής πυραμίδας και η συνακόλουθη ανάδειξη των νέων μεσαίων τάξεων ως 'αποστόλων' της καταναλωτικής κουλτούρας και των ατομικιστικών αξιών των «σύγχρονών δημοκρατικών καιρών μας». Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εξιστορούνται και αναλύονται οι σχέσεις των φύλων, οι παραδοσιακοί και οι νέοι ρόλοι, τα παιχνίδια εξουσίας και γοητείας οι επιθυμίες ,οι προσδοκίες και οι φόβοι. Θα επιχειρηθεί μια διπλή ανάγνωση των διαφημιστικών λογο-εικόνων και της πολιτισμικής διαδικασίας που αναδεικνύει τις κύριες κοινωνικές τάσεις ως αποτέλεσμα συλλογικής διαπραγμάτευσης. Η διαφήμιση 'στοιχηματίζει' σε επίλεκτες τάσεις επιζητώντας την προσοχή μας , την επιδοκιμασία μας και τη συμμετοχή μας.

Τα υλικά του μαθήματος

  • Ερευνητικά δεδομένα
  • Video, καταχωρίσεις, δικτυακοί τόποι
  • Μελέτη περιπτώσεων
  • Στρογγυλά τραπέζια
  • Βιβλιογραφική έρευνα

Ενδεικτική βιβλιογραφία

  • Bowlby Rachel,1993. Shopping with Freud. Routledge,London.
  • Goldman Robert,1992, Reading ads socially. Routledge, London
  • Klein Naomi,2000. NoLogo. Flamingo.
  • Leiss,W.,Kline,S.,Jhally,S.,1986 Social Communication in Advertising. Methuen,London.
  • Λιποβετσκί Ζιλ,1999,Το Λυκόφως του Καθήκοντος. Εκδόσεις Καστανιώτη.
  • Ποταμιάνος Δημήτρης,1996.Στον Κήπο. Δοκιμές υλικού πολιτισμού. Εκδόσεις Καστανιώτη.
  • Pringle H., Thompson M.,1999. Brand Spirit. Wiley,N.Y.
  • Schmitt B., Simonson A., 1997.Marketing Aesthetics.The Free Press.
  • Schudson Michael,1984, Advertising, the uneasy persuasion. Routledge.London.
  • Sinclair John,1987, Images Incorporated. Croom Helm, London .
  • Steel Jon,1998, Truth, Lies and Advertising. Adweek Books.
  • Wernick Andrew ,1991, Promotional Culture.Advertising, ideology and symbolic expression. Sage.London.
  • Willmott Michael, 2001,Citizen Brands. Wiley N.Y.